اخبار

حضور گردشگری ایران در نمایشگاه برلین

محمد قاسمی ، روابط عمومی معاونت وزارت گردشگری ، میراث فرهنکی و صنایع دستی با بیان یک خبر اعلام کرد : با برگزاری «نشست هم اندیشی شورای سیاست گذاری نمایشگاه های گردشگری خارجی» که با هدف تصمیم گیری پیرامون شرکت در نمایشگاه های مجازی نظیر ITB برلین و یا COTTM چین با حضور نمایندگان تشکل های گردشگری کشور و شرکت مادر تخصصی گردشگری تشکیل شد و بر اساس استقبال و آمادگی بخش خصوصی کشور ، زمینه لازم جهت حضور مجازی در حوزه فعالان بخش خصوصی در نمایشگاه های خارجی پیش رو فراهم آمد .

وی همچنین افزود : با توجه به اینکه برگزاری نمایشگاه های مجازی در حوزه گردشگری امری نسبتا جدید و تازه است ، یکی از اقدامات توافق شده جهت دستیابی به اهداف مورد نظر وبینار « آشنایی با مبانی و نحوه حضور در نمایشگاه های مجازی » ویژه متقاضیان حضور در رویدادهای پیش رو و فعالان بخش خصوصی است که به صورت مشترک توسط جامعه تخصصی گردشگری الکترونیک و جامعه تورگردانان ایران برگزار خواهد شد . این وبینار نحوه حضور کوثر و امکانات گوناگون و متنوعی که شرکت کنندگان این نوع خاص از نمایشگاه ها می توانند  جهت معرفی محصولات و ظرفیت های خود از آن بهره بگیرند به صورت مشروح و کاربردی تبیین و تشریح شود .مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری همچنین از همکاری مستمر وزارت گردشگری، جامعه تخصصی گردشگری الکترونیک و نیز جامعه تورگردانان ایران به منظور اجرای غرفه مجازی ایران و فراهم آوردن امکانات مورد نیاز جهت حضور مجازی فعالین بخش خصوصی در رویدادهای پیش رو خبر داد.
قاسمی در در ادامه افزود: بنا بر مصوبات « شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه‌های گردشگری خارجی» مقرر است تا از تجربه حضور مجازی در رویدادهای بین‌المللی مورد اشاره، در برگزاری نمایشگاه گردشگری و صنایع وابسته تهران که در صورت تایید ستاد ملی کرونا در اسفند ماه سال جاری با همکاری و مشارکت انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و گردشگری ایران برگزار خواهد شد؛ استفاده شود و راه‌اندازی نسخه مجازی نمایشگاه به موازات برگزاری فیزیکی در دستور کار قرار گیرد.
او در پایان یادآور شد: حضور قوی و منسجم در نمایشگاه‌های مجازی بین‌المللی می‌تواند یکی از اقدامات تضمین‌کننده رونق گردشگری بین‌المللی کشور پس از فروکش کردن بیماری کرونا باشد؛ چرا که نه تنها به تداوم ارتباطات کاری و حرفه‌ای بخش خصوصی گردشگری کشور با همتایان و شرکای تجاری خود کمک شایانی می‌کند بلکه باعث می‌شود تا نام ایران به عنوان یک مقصد گردشگری برای دوران پساکرونا در خاطره بازار جهانی باقی بماند.

 

منبع : ایرنا

مشاهده بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا